Bewaarplicht digitale administratie

Doordat er steeds meer gedigitaliseerde administraties zijn, krijgen wij vaak de vraag van klanten hoe de administratie bewaard moet worden en hoe deze aangeleverd dient te worden tijdens een eventuele belastingcontrole.

 

Wat moet u bewaren? En hoe lang?

Volgens de fiscale bewaarplicht moet je alles wat van belang is voor de bedrijfsvoering, bewaren in de vorm waarin je het hebt ontvangen. De bewaartermijn hiervoor is 7 jaar en voor onroerend goed is dit 10 jaar. Voorbeeld: uw inkoopfactuur gedateerd op 10-01-2018 mag pas worden weggegooid na 2026.

 

Welke gegevens moet u bewaren?

De organisatie moet alle gegevensdragers (zowel fysiek als digitaal) waarop gegevens zijn vastgelegd die voor de Belastingdienst van belang zijn, bewaren. Het gaat onder andere om de volgende onderdelen van de administratie:

  • Loonadministratie;
  • In- en verkoopadministratie;
  • Grootboek;
  • Debiteuren- en crediteurenadministratie;
  • Voorraadadministratie.

Het uitgangspunt hierbij is: dat de gegevens in de vorm waarmee zij deel uit gaan maken van de administratie, worden bewaard. En daarnaast te allen tijde kunnen worden getoond, waardoor de belastingcontrole binnen redelijke termijn kan plaatsvinden.

 

Converteren

Conversie is het overbrengen van gegevens naar een andere gegevensdrager. Conversie is op grond van artikel 52 lid 5 AWR (Algemene wet inzake rijksbelastingen) onder de volgende voorwaarden toegestaan.

  • Alle gegevens worden overgezet;
  • Zij moeten inhoudelijk juist worden overgezet;
  • De nieuwe gegevensdrager moet tijdens de gehele bewaartermijn beschikbaar zijn;
  • De geconverteerde gegevens moeten binnen redelijke tijd reproduceerbaar en leesbaar zijn;
  • De controle van de geconverteerde gegevens moet binnen redelijke termijn kunnen worden uitgevoerd.

 

Het inscannen van papieren documenten om deze daarna digitaal op te kunnen slaan valt ook onder conversie. Ook bij het inscannen van de documentatie moet men aan de hierboven genoemde eisen voldoen. Daarnaast dient alle informatie op alle bladzijden en bijlagen van het document geconverteerd worden. Let hierbij ook op de echtheidskenmerken zoals papiersoort, kleur, logo etc.

Een uitdraai uit bepaalde administratiesystemen kan samengevatte gegevens tonen. Het enkel bewaren en inzichtelijk maken van de transacties die in een bepaalde termijn zijn uitgevoerd, is voor het voldoen aan de fiscale bewaarplicht echter niet voldoende.

 

Wilt u meer informatie over de bewaarplicht of heeft u andere vragen?

Neem dan contact op met ons kantoor:


Boekhouding Twente
Lasondersingel 151
7514 BR Enschede
Telefoonnummer: 053-8200915
Email: info@boekhoudingtwente.nl
Website: www.boekhoudingtwente.nl

 

Oplichting: Spookfacturen

De meeste ondernemingen zijn er (bewust of onbewust) mee in aanraking gekomen, spookfacturen.

Vaak komen deze oplichters aan het adres via de inschrijving van de kamer van koophandel en wordt er een spookfactuur verstuurd met bedragen tussen de €10,- en € 250,-.
Bij Boekhouding Twente zijn wij scherp op spookfacturen, maar wanneer wij tijdens verwerking van de administratie een spookfactuur tegenkomen is het vaak al te laat en wordt het moeilijk om het geld terug te krijgen. Vaak is het nemen van verlies goedkoper dan hier actie in te ondernemen.

 

Wat is een spookfactuur?
Een spookfactuur is een factuur voor goederen en diensten die nooit geleverd zijn, er zijn twee categorieën:

  1. Factuur voor een niet bestaande of afgenomen goed of dienst;
  2. Factuur of nota in naam van een bestaande onderneming (denk aan: KvK, mobiele providers, CJIB);

Facturen welke in categorie 1 vallen zijn vaak facturen voor reclame, behoudt van/vermelding op een website of in een niet bestaand blad.

 

Hoe herken je een spookfactuur?
Natuurlijk door te kijken of de dienst of goederen wel daadwerkelijk zijn afgenomen. Vaak staat er in de voorwaarden op de achterkant dat de factuur eigenlijk een offerte is en dat er bij betaling ingestemd wordt met een jaarabonnement.

Andere punten waar je op moet letten:

  • Vaak een buitenlandse bankrekening of een afwijkende bankrekening van de werkelijke instantie of onderneming;
  • Onjuist telefoonnummer of afwijkende contactgegevens op de factuur;
  • Klantnummer ontbreekt of is niet juist;
  • Aanhef is onpersoonlijk, de genoemde informatie is niet specifiek en erg algemeen.

Spookfacturen worden doorgaans ook per mail verzonden, let dan ook op de volgende punten:

  1. Rare zinnen met veel taalfouten, vaak vertaalt middels een vertaalprogramma;
  2. Probeer goed te kijken naar het e-mail adres waar de mail van verzonden is. Vaak heeft het emailadres net een andere benaming na het @ teken of wordt er .com gebruikt in plaats van .nl

Spookfactuur ontvangen of betaald?

  1. Maak een melding bij het centrale meldpunt: https://www.fraudehelpdesk.nl/spooknotas/
  2. Doe aangifte bij de politie;
  3. Indien er al betaald is, schakel je verzekering of advocaat in.

Neem in ieder geval niet contact op met de contactgegevens welke vermeld staan op de spookfactuur. Vaak kom je oneindig in de telefonische wachtrij waar je per minuut moet afrekenen of wordt er geprobeerd een “ja” uit te lokken waardoor er een mondelinge overeenkomst wordt vastgelegd.

 

Recente bekende spookfacturen namens instanties en bedrijven:

NL Domein Host – hosting van website
CJIB: Centraal Justitieel incassobureau – dreigende incassotraject
Kamer van Koophandel – inschrijving contributie
Per mail: diverse banken – nieuwe bankpas

 

Mocht je naar aanleiding van dit artikel twijfel hebben aan een factuur of overige vragen hebben?

 

Neem dan contact op met ons kantoor:


Boekhouding Twente
Lasondersingel 151
7514 BR Enschede
Telefoonnummer: 053-8200915
Email: info@boekhoudingtwente.nl
Website: www.boekhoudingtwente.nl

Auto van de zaak en de voor- en nadelen
Voor veel ondernemers is het nog steeds onduidelijk wat de fiscale gevolgen voor de auto van de zaak zijn en aan welke administratieve verplichtingen u dient te voldoen.

Wat zijn nu de voor- en nadelen voor de inkomstenbelasting en omzetbelasting?

Omdat in bijna alle gevallen een ondernemer een personenauto zowel voor zakelijk- als privédoeleinden gebruikt, behoort de auto tot het keuzevermogen. Dat wil zeggen dat er een keuze door de ondernemer wordt gemaakt of de personenauto een ondernemingsvermogen is of een privévermogen. In onderstaande voorbeelden nemen we ze beknopt door, voor uitgebreide informatie kunt u contact opnemen met één van onze MKB-adviseurs.

 

Ondernemingsvermogen voor de inkomstenbelasting
Als de ondernemer kiest voor ondernemingsvermogen voor de inkomstenbelasting, kunnen alle kosten, lasten en afschrijvingen in aftrek worden genomen. Wanneer de auto voor meer dan 500 kilometer voor privédoeleinden wordt gebruikt, geniet men een voordeel. Dit voordeel moet men bij het belastbaar inkomen uit werk en woning (box 1-inkomen) tellen (bijtelling). De waarde van het voordeel wordt gesteld op een percentage van de cataloguswaarde van de auto, de cataloguswaarde (ook wel nieuwwaarde genoemd)  kunt u vinden op de volgende website: https://ovi.rdw.nl/

Bijtellingscategorieën:

 CO2-uitstoot in gram per kilometer
Jaar0 g/km1-50 g/km51-106 g/km> 107 g/km
20184%22%22%22%
20174%22%22%22%
20164%15%21%25%
Auto > 15 jaar35%35%35%35%

 

De bijtelling voor het privégebruik van een auto die meer dan 15 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen (ook wel youngtimer genoemd), is ten minste 35% van de waarde van de auto in het economische verkeer.

Wanneer de auto voor minder dan 500 kilometer voor privédoeleinden wordt gebruikt, dan mag de wettelijke bijtelling achterwege blijven. Om dit aan te tonen dient er een sluitende kilometeradministratie bijgehouden te worden. Daarbij geldt het woon-werkverkeer niet als privégebruik.


Ondernemingsvermogen voor de omzetbelasting
Als ondernemer kan de btw op aanschaf, onderhoud en brandstof in aftrek worden genomen naar rato van het zakelijk gebruik. Vervolgens dient er aan het eind van dat jaar btw worden afgedragen over het werkelijke privégebruik. Daarvoor moet een rittenadministratie worden bijgehouden. Hierbij geldt dat het woon-werkverkeer, anders dan in de loon- en inkomstenbelasting, als privégebruik geldt.

Als er geen kilometeradministratie is bijgehouden, moet aan het einde van het jaar 2,7% btw worden afgedragen over de cataloguswaarde van de auto. Voor auto’s die meer dan vijf jaar in de onderneming worden gebruikt of marge auto’s, geldt geen 2,7% maar 1,5%.

Privéauto en toch BTW voordeel
Als ondernemer kan de btw op onderhoud en brandstof in aftrek worden genomen naar rato van het zakelijke gebruik ten opzichte van het privé gebruik. Het is wijsheid om dit in het 4e kwartaal van het jaar te doen zodat je geen onnodige BTW suppletie (correctie op de BTW) hoeft in te dienen. Om in aanmerking te komen voor deze BTW aftrek dient men wel een rittenadministratie bij te houden.


Privévermogen en inkomstenbelasting
Als de ondernemer de auto rekent tot het privévermogen, dan mag hij de ritten die met deze auto voor ondernemingsdoeleinden worden gemaakt (ook wel zakelijke ritten genoemd) in aftrek op de winst brengen tegen €0,19 per gereden kilometer. Hiervoor dient men wel een rittenadministratie bij te houden.

Wilt u meer informatie over de auto van de zaak of heeft u hulp nodig?

Neem dan contact op met ons kantoor:


Boekhouding Twente
Lasondersingel 151
7514 BR Enschede
Telefoonnummer: 053-8200915
Email: info@boekhoudingtwente.nl
Website: www.boekhoudingtwente.nl

Met trots willen wij jullie voorstellen aan onze nieuwe aanwinst: Tugba Yirtici, zij treedt per 1 juli 2018 officieel in dienst bij Boekhouding Twente als Office Manager.

Tugba is een kritisch, loyaal & enthousiast persoon welke reeds voor het tweede jaar stage heeft gelopen bij ons kantoor. Door de leergierigheid & proactieve houding van Tugba heeft zij in de afgelopen twee jaar veel progressie gemaakt in de kwaliteit van haar taken en haar persoonlijke ontwikkeling.

In de functie als Office Manager zal Tugba het eerste aanspreekpunt zijn voor al onze cliënten en verwelkomt zij hen met een positieve groet en een grote glimlach. Wederom een geweldige verrijking voor ons kantoor.

Wij wensen Tugba veel succes in deze mooie functie!

Team Boekhouding Twente

 

Met trots willen wij jullie voorstellen aan onze nieuwe aanwinst: Cem Bilgin, hij treedt per 1 maart 2018 officieel in dienst bij Boekhouding Twente als MKB-Adviseur.

Cem is een ambitieuze, enthousiaste en kritische professional welke reeds vele jaren ervaring heeft opgedaan bij het accountantskantoor van zijn vader. Hij heeft zowel affiniteit met de accountancy als met de fiscale praktijk. Cem zal met name verantwoordelijk zijn voor het verwerken en opstellen van periodieke cijfers, jaarrekeningen en het verzorgen van diverse fiscale aangiften (inkomstenbelasting en omzetbelasting). Daarnaast zal hij ook complete dossiers gaan beheren en wordt hij samen met Leroy & Linda het aanspreekpunt voor onze cliënten. Wederom een geweldige verrijking voor ons kantoor.

Wij wensen Cem veel succes in deze mooie uitdagende functie!

Team Boekhouding Twente

 

 

Als MKB adviseur van Boekhouding Twente wil ik me graag persoonlijk aan u voorstellen.

Met ruim zes jaar werkervaring bij diverse accountants- en advieskantoren ben ik begin 2018 de uitdaging aangegaan met een veelzijdige functie binnen Boekhouding Twente. Ik ben verantwoordelijk voor het digitaliseren van administraties, het indienen van fiscale aangiften en het verzorgen van jaarrekeningen voor MKB-ondernemingen, daarnaast fungeer ik ook als adviseur.

Doordat ieder bedrijf en de daarbij behorende boekhouding er weer anders uitziet, is geen vraagstuk hetzelfde. Hierdoor blijf je scherp, gefocust en creëer je dagelijks nieuwe inzichten. Daardoor blijf je jezelf ontwikkelen zodat je steeds beter wordt in het adviseren naar klanten en relaties.

Omdat Boekhouding Twente de focus legt op automatisering kan ik meer aandacht besteden aan de advisering, daarnaast kan je daardoor ook de cijfers snel analyseren gedurende het jaar zodat de ondernemer niet voor verrassingen komt te staan. Het unieke concept van Boekhouding Twente en het vooruitlopen op digitalisering en automatisering t.o.v. andere kantoren heeft mij doen beslissen en gemotiveerd om voor dit kantoor te werken.

Als MKB-adviseur ben ik van mening dat je altijd open moet blijven staan voor nieuwe uitdagingen en jezelf moet blijven ontwikkelen om de meerwaarde voor de klanten te blijven waarborgen zonder de kern van je werkzaamheden uit het oog te verliezen.

Meer informatie of vragen? Ik sta u graag te woord.
Email: c.bilgin@boekhoudingtwente.nl
Telefoonnummer: 053-8200915

 

 

Medio januari & februari ontvangen veel ondernemers & particulieren een voorlopige aanslag over 2018.

De voorlopige aanslag wordt veelal automatisch door de belastingdienst opgelegd en is gebaseerd a.d.h.v. een schatting over het inkomen van voorgaande jaren welke reeds bekend zijn bij de Belastingdienst.

 

Wat is een voorlopige aanslag?

De “gewone” aanslag inkomstenbelasting wordt opgelegd naar aanleiding van de ingediende aangifte inkomstenbelasting na afsluiting van een fiscaal jaar. De voorlopige aanslag inkomstenbelasting kunt u zien als een voorschot op de aangifte inkomstenbelasting. Het betaalde of terug te ontvangen bedrag van de voorlopige aangifte wordt verrekend met het vastgestelde bedrag in de aangifte inkomstenbelasting. De voorlopige aanslag is een schatting van het inkomen over een jaar met toepassing van de fiscale faciliteiten zoals bijvoorbeeld de hypotheekrente aftrek van uw eigen woning en de winst uit onderneming.

 

Controleer altijd de voorlopige aanslag!

Een automatische voorlopige aanslag is op basis van de meest recente gegevens bij de Belastingdienst opgelegd. Dit kan betekenen dat deze afwijkt van de werkelijke situatie. Wellicht heeft u in het huidige jaar een nieuwe woning gekocht of had u in voorgaand jaar een uitzonderlijk hoog inkomen of bedrijfsresultaat. Het is dus van belang om kritisch te kijken naar een automatisch opgelegde aanslag, het kan namelijk onnodig uw liquiditeit belemmeren.

 

Ook is het mogelijk om handmatig een voorlopige aanslag in te dienen of een opgelegde aanslag te wijzigen. Op deze manier kunt u het (geschatte) te betalen of te ontvangen bedrag spreiden over meerdere termijnen. Bij een verwachte teruggaaf ontvangt u, gedurende het jaar, maandelijks een bedrag te denken aan de hypotheekrente aftrek.

 

Wilt u een voorlopige aanslag 2018 aanvragen of wijzigen en heeft u hierbij hulp nodig?

 

Neem dan contact op met ons kantoor:

Boekhouding Twente
Lasondersingel 151
7514 BR Enschede
Telefoonnummer: 053-8200915
Email: info@boekhoudingtwente.nl

Vernieuwd concept & werkwijze van Boekhouding Twente!

Met ingang van 2018 werken wij met een vernieuwd businessmodel dit zorgt ervoor dat klanten nog beter worden bediend en dat wij als administratie- en advieskantoor de nadruk leggen op advies en de groeipotentie van onze klanten. De meeste administratie- en accountantskantoren berekenen voor het gehele jaardossier 80% administratiekosten & 20% advieskosten door, wij willen juist dat u 20% voor uw administratiekosten betaalt en 80% voor gedegen advies op maat! Door deze werkwijze te implementeren in onze werkprocessen zullen wij mede door de digitalisering van alle administraties efficiënter kunnen werken.

Intern hebben wij de gehele backoffice geautomatiseerd en werken wij met professionele MKB-adviseurs die uw gehele dossier van a t/m z onderhouden en beheren. Doordat u een vast aanspreekpunt heeft, kunnen wij sneller en nog beter anticiperen op actuele cijfers hetgeen resulteert in nog meer (fiscale) voordelen. Wij streven voortdurend naar proactief advies in plaats van reactief advies.

 

Onze kernwaarden zijn: Kwaliteit Efficiënt Persoonlijk  Transparant

 

Kwaliteit:

Wij werken met innovatieve werkprocessen en vaste checklisten die in combinatie met de juiste software en hoogopgeleide medewerkers ons kantoor uniek en waardevol maakt. Wij hebben onze kennis en kunde de afgelopen jaren bewezen door de keurmerken NOAB (Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen) en het RB (Register Belastingadviseurs) te behalen.

Efficiënt:

Door gebruik te maken van de nieuwste softwaretechnieken en ICT-kennis, kunnen wij elke administratie volledig op maat digitaliseren. De aanlevering van alle documentatie kan middels onze eigen “Online Portal” op onze website. Daarnaast kunnen wij ook digitale mappen integreren in de boekhoudsoftware waardoor je gemakkelijk facturen naar de boekhouding kunt mailen. Samen met een facturatiemodule en een bankkoppeling zorgen wij ervoor dat de administratie efficiënt wordt verwerkt.

Persoonlijk:

Wij merken dat onze huidige klanten het prettig vinden om met een vast contactpersoon samen te werken. Zodoende hebben we in 2017 meerdere professionele MKB-adviseurs in dienst genomen om in te spelen op de wensen van onze klanten. Ons kantoor staat in de steigers en heeft mooie groeipotentie. Wij vinden persoonlijke benadering erg belangrijk en om dit te verwezenlijken zullen onze adviseurs altijd een vast klantenbestand hebben en deze in zijn geheel bedienen.

Transparant:

Met vaste tarieven & dienstverlening vertaalt in vier pakketten garanderen wij transparantie bij al onze klanten. Op de volgende pagina’s kunt u onze vernieuwde pakketten vinden:

  1. Pakket Brons “De voordeligste keuze”
  2. Pakket Zilver “Ideaal voor starters & eenmanszaken”
  3. Pakket Goud “De beste prijs/kwaliteitsverhouding”
  4. Pakket Platina “Ons meest complete pakket”

 

Wilt u direct weten wat u bij ons betaalt?

Bereken binnen 1 minuut een offerte op maat middels onze: QuickScan.

 

Eerder dit jaar berichtte wij over de vereisten waar een factuur minimaal aan moet voldoen volgens de normen van de fiscus, zie ook: https://boekhoudingtwente.nl/factuurvereisten/

Het factureren van de  gedane werkzaamheden of verkochte goederen dienen correct en snel te worden afgewerkt. Maar hoe worden verkoopfacturen snel en efficiënt opgesteld?
Sommige ondernemers hebben een standaard sjabloon in Word of Excel, daarnaast zijn er ook websites waar vanuit gefactureerd kan worden.

Een mogelijkheid die wij onze klanten bieden is de facturatiemodule vanuit ons administratie pakket.
Deze module wordt gratis aangeboden aan klanten met een uitgebreid pakket of hoger. Basispakketten kunnen tegen een gereduceerd tarief gebruik maken van deze module.

Middels deze module is het mogelijk om meerdere sjablonen van facturen of offertes op te stellen en te gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan een Engels en Nederlands sjabloon. De te gebruiken sjablonen kunnen geheel naar eigen smaak worden ingericht, het nabouwen van uw huidige verkoopfactuur is uiteraard ook mogelijk wanneer je hier tevreden mee bent.

De zeer uitgebreide optie om te factureren vanuit ons administratie pakket omvat niet alleen factuur sjablonen. De factuur kan direct vanuit het pakket per mail met een vooraf ingevulde tekst aangeboden worden. Indien u zakelijke klanten heeft kunt u middels een koppeling met de Kamer van Koophandel direct het juiste adres opzoeken bij de Kamer van Koophandel, zo hoeft u deze gegevens ook niet handmatig in te vullen. Wanneer u veel van dezelfde producten of diensten verkoopt is het ook mogelijk om standaard groepen of eenheden aan te maken. Op deze manier is het opstellen van een verkoopfactuur binnen enkele tellen gereed en kunt u verder met de volgende werkzaamheden!

Ook eenvoudig & efficiënt factureren?
Neem dan vrijblijvend contact op met 1 van onze MKB-Adviseurs.

 

Boekhouding Twente
Lasondersingel 151
7514 BR Enschede
Telefoonnummer: 053-8200915
Email: info@boekhoudingtwente.nl
https://boekhoudingtwente.nl

In de huidige tijd van moderniseren en digitaliseren willen we alles sneller, efficiënter en digitaal regelen en organiseren. Ook op het gebied van boekhouding en administratie is er nog veel tijdwinst voor u te behalen. Elk kwartaal weer alle bankafschriften en facturen uitprinten en langsbrengen? Het kan makkelijker!

Wij kunnen u ons digitale pakket aanbieden. Met dit digitale pakket krijgt u toegang tot uw eigen omgeving in E-boekhouden waarin u kunt factureren, inkoopfacturen opslaan, kasmutaties opslaan, bankmutaties inlezen(volledig automatische koppeling) en offertes kunt maken.

De Cloud:
In de online omgeving van E-boekhouden.nl heeft u 24 uur per dag en 7 dagen in de week inzage in uw boekhouding middels de klantenlogin. Daarnaast kunt u ook heel gemakkelijk via deze Cloud omgeving inkoopfacturen uploaden en verkoopfacturen aanmaken en versturen.

 

Inkoopfacturen digitaliseren:
– De per mail ontvangen factuur kan direct doorgestuurd worden naar een speciaal door ons gegenereerd e-mailadres. Vervolgens komt de factuur automatisch in het digitale archief van uw boekhouding en wordt door ons in de boekhouding verwerkt;
– Daarnaast kunt u ook de per post ontvangen inkoopfacturen inscannen en mailen;
– U kunt ook met uw smartphone een foto maken van de inkoopfactuur en deze mailen;
– U kunt ook de inkoopfacturen die opgeslagen zijn op de computer, eenvoudig uploaden in het digitale archief van de boekhouding.

 

Verkoopfacturen digitaliseren:
In de online omgeving van E-boekhouden.nl kunt u heel simpel en snel factureren. U kan de factuur zowel per post als per mail versturen. Daarnaast kunt u de factuur ook eenvoudig opslaan als pdf-bestand. De aangemaakte verkoopfacturen worden automatisch in het boekhoudsysteem geboekt en zijn eenvoudig in het systeem terug vinden. Het is ook mogelijk om de verkoopfacturen te incasseren middels het aanmaken van een incassobatch.

Bankmutaties digitaliseren:
De bankmutaties kunnen automatisch in de boekhouding geïmporteerd worden middels een bankkoppeling. Deze koppeling zorgt ervoor dat alle bankmutaties van de voorgaande dag automatisch worden ingelezen in de boekhouding. Heeft uw bank geen koppeling beschikbaar dan is het ook mogelijk de mutaties in te lezen middels een .mt940 exportbestand.

Gebruikers:
Heeft u personeel of bent u voornemens in de toekomst personeel aan te nemen die bijvoorbeeld gaan factureren of die de inkoopfacturen gaan versturen naar het digitale archief? Dan kunt u kosteloos een extra gebruiker aanmaken (dit wordt binnen 24uur na aanvraag door ons geregeld).

Support:
Uiteraard gaan wij u volledig ondersteunen bij het inrichten van uw digitale boekhouding, daarnaast kunt u ook altijd terecht bij de professionele helpdesk van E-boekhouden.nl. De extra support en de inrichting van uw boekhouding is geheel kosteloos!

Aanlevering boekhouding:
De aanlevering kan volledig digitaal dus er hoeft niet elk kwartaal een afspraak gemaakt te worden voor de aanlevering van de boekhouding. Dit bespaart u uiteraard extra tijd. De aanlevering is heel eenvoudig, u zorgt ervoor dat alles na afloop van een kwartaal voor de 15e van de maand digitaal aangeleverd is d.m.v. een bevestigingsmail.

Het digitale pakket is beschikbaar voor al onze klanten. Wilt u meer weten over het digitaliseren van uw boekhouding? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Onze adviseurs inventariseren uw persoonlijke situatie en geven daarin gedegen advies op maat.

Boekhouding Twente
Lasondersingel 151
7514 BR Enschede
Telefoonnummer: 053-8200915
Email: info@boekhoudingtwente.nl
https://boekhoudingtwente.nl

Boekhouding Twente officieel lid van het Register Belastingadviseurs!

 

Vanaf vandaag zijn wij ook in het bezit van het hoogwaardige “Register Belastingadviseurs” keurmerk.

Dat klinkt allemaal heel leuk en aardig maar wat is nou daadwerkelijk de meerwaarde van een gecertificeerd RB-kantoor?

Het Register Belastingadviseurs (RB) is met ruim 7.500 leden dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het mkb. Zij kunnen bij het RB terecht voor de belangenbehartiging richting overheid en politiek, vaktechnische informatie en ondersteuning in de beroepsuitoefening, opleidingen om RB te worden en PE-cursussen om hun kwaliteit en kennis op peil te houden. Ondernemers vinden in ‘hun’ RB-kantoor een integer en pragmatisch adviserend kantoor met uitgebreide fiscale kennis, ervaring en gevoel voor ondernemerschap.

Fiscale regelingen kunnen u als ondernemer de wind in de zeilen geven. Maar ze kunnen ook zorgen voor flinke tegenwind. Daarom gaan de meeste ondernemers in zee met een gekwalificeerd RB-kantoor. Met het vakmanschap, ervaring en diepgaande, up-to-date kennis van de fiscale spelregels, wordt er voor gezorgd dat de fiscale kant van uw onderneming goed geregeld is.

Binnen Boekhouding Twente streven wij naar kwaliteit daarom zetten wij ons herkenbaar in de markt als professioneel kantoor met gekwalificeerde medewerkers.

 

Kiest u ook voor kwaliteit? Neem dan vrijblijvend contact op met onze MKB-adviseurs:

Boekhouding Twente
Lasondersingel 151
7514 BR Enschede
Telefoonnummer: 053-8200915
Email: info@boekhoudingtwente.nl
https://boekhoudingtwente.nl